Wie Monique op Instagram volgt, weet inmiddels dat ze niet bang is om volgers een kijkje achter de schermen te gunnen. Deze week deelde ze beelden uit haar tuin, waar druk geklust werd. Een vrolijke update? Niet helemaal. Achter die werkzaamheden bleek namelijk een hardnekkig probleem schuil te gaan dat al langer voor onrust zorgde in haar woning.

Honden gaan tekeer

De boosdoeners blijken haar eigen viervoeters Gioia en Frenkie te zijn. Zodra de honden van Monique een glimp opvangen van de buurhond, is het gedaan met de gemoedelijke sfeer. Het gegraaf en geblaf neemt direct toe en de rust in de tuin verdwijnt als sneeuw voor de zon. Een vervelende situatie, niet alleen voor Monique zelf maar ongetwijfeld ook voor haar buren, die ook constant geconfronteerd worden met deze taferelen.

Een extra tussenhek als oplossing

Om een einde te maken aan dit terugkerende drama, koos Monique voor een praktische ingreep. Tussen haar tuin en die van de buren werd een extra tussenhek geplaatst, zodat de honden simpelweg niet meer bij het scheidingshek kunnen komen. Geen oogcontact met de buurhond, geen graafsessies, geen hysterisch geblaf - in elk geval, dat is de hoop. "Hier wordt hard gewerkt", schreef Monique trots bij de beelden van de klus.

Zelf is ze geen klusjesvrouw

Monique geeft eerlijk toe dat ze dit soort klussen niet in haar eentje aanpakt. Voor dit soort projecten schakelt ze graag professionals in die weten wat ze doen. Vision Project Design noemt ze daarbij specifiek - dat bedrijf staat volgens de blondine altijd voor haar klaar wanneer ze klussen heeft waar ze zelf niet aan begint. Een terechte keuze, want zo'n hek wil je natuurlijk wel stevig en strak geplaatst hebben.

Rust in huize Westenberg

Of het tussenhek de gewenste rust gaat brengen, is nu vooral afwachten. Dat haar viervoeters door één extra hek opeens hun gedrag aanpassen, lijkt misschien optimistisch, maar elke afstand tot de buurhond helpt. Een ding is zeker: zowel Monique als haar buren hopen dat dit nieuwe hek het verschil gaat maken.