Boosheid groeit op social media

In de speciale groep verzamelen gedupeerden zich om ervaringen uit te wisselen. Onlangs werd daar een artikel gedeeld over een chalet-eigenaar die met succes een schadevergoeding kreeg toegewezen. Dat nieuws zorgde voor nog meer onrust: velen vinden dat ook zij recht hebben op terugbetaling.

“Dan moeten de mensen hun staangeld ook terugkrijgen, omdat Peter Gillis vanaf 8 mei al wist dat het park op 8 december zou sluiten,” schrijft een bewoner verbolgen.

Staangeld na sluiting doorbetaald

Meerdere bewoners claimen dat de betalingsverplichtingen zelfs na de sluitingsdatum bleven doorlopen. “We kregen nog mails dat het staangeld gewoon betaald moest blijven worden, terwijl het park al dicht was,” zegt een van hen.

Voor veel bewoners voelt dit niet alleen onrechtvaardig, maar ook als bewuste misleiding.

Al langer onvrede

Het is niet de eerste keer dat Gillis onder vuur ligt. Eerder klaagden bewoners al over achterstallig onderhoud, onduidelijke afspraken en slechte communicatie vanuit de parken. Het nieuws dat er zelfs ná sluiting nog betaald moest worden, voelt voor velen als de druppel.

Een bewoner vat het samen: “We hebben al zoveel geslikt, maar dit gaat echt te ver.”

Gezamenlijke actie in de maak?

Of er voor de andere bewoners ook een schadevergoeding komt, is nog niet duidelijk. Wel wordt er in de groep steeds meer gesproken over gezamenlijke stappen. Sommigen willen zich verenigen om Gillis juridisch aan te pakken.

Wat vaststaat: de onvrede rond de vastgoedmagnaat en realityster blijft groeien, en de roep om gerechtigheid wordt steeds luider.