LEES HIER MEER OVER DEZE CAMPAGNE ZONDER ROLMODELLEN

Niet alle bekende Nederlanders zijn even open over hoeveel zij per optreden verdienen. Onlangs werd bekend dat André Hazes de duurste Nederlandse artiest is om te boeken voor een optreden, gevolgd door Gerard Joling en Jan Smit. 

Een reactie ter bevestiging of correctie van deze bedragen kwam er niet. Er is één artiest die hier niet zo moeilijk over doet: Dries Roelvink. Roelvink gaf onlangs in een interview met Veronica Superguide aan hoe hij zijn tarieven berekent, en dat is niet mis!

“Stel dat ik door een programma een maand niet kan optreden, dan mis ik 25 klussen waar ik anders 2700 euro voor zou krijgen”, aldus de 63-jarige zanger. Voor de snelle rekenaar, dat is ruim 67.000 euro per maand. Roelvink vervolgt: “Dave doet minder optredens, maar vraagt wat meer per optreden, omdat hij er nog een drummer en een saxofonist bij heeft. Dus als wij samen aan een programma meedoen en daardoor een ton aan omzet mislopen… Dan moeten we daar natuurlijk wel iets van terugzien in de vergoeding.' 

Volgens Roelvink doet hij ook regelmatig optredens voor minder geld. De zanger is tegenwoordig op social-media actief als ‘food-influencer’. Als kookliefhebber zal hij daarom voor kookprogramma’s niet snel een volledig tarief rekenen. In het interview met Veronica Superguide solliciteert Roelvink ook gelijk voor een rol in De Beste Zangers: “Dat zou ik bij wijze van spreken gratis doen.”

Dries Roelvink werd in juni nog gepresenteerd als onderdeel van het trio ambassadeurs van Kansino. Samen met Dennis Weening en Ruben van der Meer vertolkte hij de hoofdrol in een nieuwe reclame op social-media.  

In deze reclame speelt het trio het spel ‘hints’, waarbij Roelvink moet raden wavoormalig Expeditie Robinson presentator Dennis Weening op zijn kaartje heeft staan.

Roelvink weet het niet, maar gelukkig weet comedian Ruben van der Meer vervolgens het juiste antwoord: ‘Book of Dead’, een knipoog naar de online gokkast ‘Rich Wilde and the Book of dead’.

Inmiddels zijn gokreclames met rolmodellen verboden en presenteert Kansino een nieuwe campagne zonder bn’ers.