Prinses Margarita mag trots zijn op zichzelf. Het gaat zowel privé als zakelijk zeer goed met het voormalige zorgenkind van prinses Irene. En dat is wel eens anders geweest.

In de tijd dat zij was getrouwd met Edwin de Roy van Zuijdewijn leefde ze op voet van oorlog met de Koninklijke familie en dat deed haar zeker geen goed. In november 2006 werd de officiële scheiding uitgesproken, maar dat betekende nog geen rust in haar leven. Edwin probeerde in aanmerking te komen voor alimentatie.

De rechter had namelijk bepaald dat de prinses alimentatie moest betalen aan haar ex man. En dat geld had Margarita op dat moment niet. Om die reden kon zij ook geen eigen huis kopen, want daar zou De Roy van Zuydewijn beslag op kunnen leggen om alsnog geld te kunnen krijgen.

Toen de prinses en haar man Tjalling ten Cate, met wie zij in mei 2008 in het huwelijk trad op het landgoed Maarsbergen op de Veluwe, in 2017 een woonboerderij kochten in Wassenaar. Snel werd toen bekend dat Edwin alsnog probeerde alimentatie te krijgen, maar helaas voor hem was de claim verjaard.

Het huwelijk betekende wel voor Margarita een einde aan een nare periode. Tijdens de huwelijksplechtigheid kon zij haar tranen dan ook maar nauwelijks bedwingen. Maar langzaam aan ging ze stap voor stap vooruit en veelal gesteund door haar moeder prinses Irene.

Al snel werd duidelijk dat de prinses een creatief talent is. Zo studeerde ze een tijd voor interieur architect en leerde zodoende veel van stoffen.  Ze heeft zelfs met deze kennis een tapijt ontworpen, die iedereen kon kopen. Het was niet goedkoop, want het tapijt kostte 3000 euro.

Maar vanaf 2014 is de prinses zich gaan richten op het ontwerpen van juwelen. En daarin is duidelijk te zien dat ze de genen van haar moeder heeft, want in de juwelen probeert de prinses de natuur weer te geven.

Deze liefde voor de natuur heeft ze duidelijk van haar moeder prinses Irene. Het bedrijf “De Parme Design B.V.” startte rustig. Zo bedroeg het eigen vermogen in 2016 nog maar slechts 697 euro, maar dat veranderde in korte tijd snel. Niet onlogisch. Ze heeft de Koninklijke familie als reclamezuil.

Zo droeg zus Maria Carolina tijdens een huwelijksfeest in Duitsland het collier en de oorhangers uit haar collecties. Prinses Laurentien werd gespot met de oorhangers en ook Koningin Maxima droeg uit jaar collectie het ‘beukenblaadje’.

Een betere reclame voor je produkt kun je niet krijgen en geen wonder dat de juwelen van prinses Margarita populair werden onder de royals en de jetset. En uiteraard is dat alles terug te vinden in de cijfers van haar bedrijf “De Parme Design B.V.”.

Want bedroeg in 2016 het eigen vermogen nog slechts 697 euro, het jaar erop was dat al gestegen naar ruim 92.000 euro en in 2018, de meest recente cijfers, knalde het eigen vermogen door naar bijna 180.000 euro.

Een schitterende prestatie van de prinses. Van zorgenkindje naar geslaagde zakenvrouw. Prinses Margarita mag trots zijn!